Using VoiceThread to Facilitate Asynchronous Communication: A Design Case

Using VoiceThread to Facilitate Asynchronous Communication: A Design Case

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Resumen

Online courses have traditionally used text as the only medium to communicate. However, new technologies make it easier than ever before to integrate audio and video communication into online courses. The purpose of this design case study is twofold. Firstly, we sought to describe the different instructional activities designed for an Instructional Design online graduate course. Secondly, this study undertook to explain the integration of VoiceThread (a Web 2.0 tool with multimedia capabilities) to facilitate students’ interactions and the revisions made on some activities that used this tool. Data collected from two surveys administered at the end of the course showed the effectiveness of the changes implemented in the instructional activities and the advantages of using VoiceThread.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Datos de publicación

Metric
Este artículo
Otros artículos
Revisores/as por pares 
0
2.4

Perfil evaluadores/as  N/D

Declaraciones de autoría

Declaraciones de autoría
Este artículo
Otros artículos
Disponibilidad de datos 
N/D
16%
Financiación externa 
No
32%
Conflictos de intereses 
N/D
11%
Metric
Esta revista
Otras revistas
Artículos aceptados 
4%
33%
Días para la publicación 
1
145

Indexado en

Editor y equipo editorial
Perfiles
Sociedad académica 
Fundación Universitaria Ceipa
Editorial 
Sabaneta: Fundación Universitaria Ceipa, 2014-

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Citado por